Sunday 6 January 2013

Komen Facebooker

I Like..

Komen Jenazah Senyum..

Rasulullah saw bersabda yang bermaksud: “Bukan dari kalangan kami sesiapa yang menyeru kepada ‘asabiyyah, bukan dari kalangan kami sesiapa yang berperang atas ‘asabiyyah, dan bukan dari kalangan kami sesiapa yang mati atas ‘asabiyyah.” (Riwayat Abu Daud)

Orang bukan Islam yang menduduki Negara Islam atau duduk di bawah perlindungan negara Islam boleh meminum arak dengan syarat khabarnya tidak diketahui oleh jiran atau kawannya yang Islam (dia tidak boleh tunjuk atau beri tahu yang dia minum arak) tetapi adalah haram bagi orang Islam dan pemimpinnya membenarkan orang bukan Islam yang menduduki negara Islam atau duduk di bawah perlindungan negara Islam memproses arak, membuat tempat meminum arak. 

Ini adalah fatwa yang diguna pakai oleh pengikut Imam As-Shafie. fatwa ini adalah kesinambungan fatwa-fatwa ahlul badar.

Bersikap moderat juga bukanlah bermakna boleh tutup aurat separuh2, ambil agama suku politik suku, anjurkan musabaqah dan hub hiburan dalam masa yang sama dan pelbagai lagi kebejatan. 

Ilmu apa yg dia ada? Prinsip apa yg dia berpegang? Segala gagasan dan tekad Najib semuanya hangat2 taik ayam dan bersifat separuh masak seperti SBPA. Skim Insentif Guru dan kini, 1Care akan menyusul.



Najib bukan sahaja tidak dapat membezakan mana yang hak dan yang batil, tetapi dia mencampur adukkannya lagi. Dan ulama2 kerajaan semua boleh bersetuju pulak tu?


ALLAHu Rabbi..

ARKIB