Sunday 20 July 2014

FARDHU JIHAD DI PALESTIN

Al Quran itu satu mukjizatt..!!

Malam ni baru gua faham apa yang sebenarnya berlaku di Palestin. Di dalam surah Al A'raf Allah Taala menyatakan secara jelas bahawa Dia akan menghantar azab sengsara kepada kaum Yahudi hingga ke hari kiamat.

Bangsa Palestin tidak dizalimi oleh Allah Taala sebaliknya mereka diangkat satu darjat melebihi kaum2 yg lain... sesungguhnya bangsa Palestin menggalas tugas yg dipikul hingga ke hari kiamat... dan kaum yahudi mengetahuinya dan cuba bertahan... semakin yahudi bertahan semakin terseksa dan azabnya kehidupan mereka di dunia ini....Allah Maha Besar!!


"Dan (ingatlah wahai Muhammad) ketika Tuhanmu memberitahu: Bahawa sesungguhnya Ia akan menghantarkan kepada kaum Yahudi itu, (terus menerus) hingga hari kiamat, KAUM-KAUM yang akan menimpakan mereka dengan azab sengsara yang seburuk-buruknya (disebabkan kejahatan dan kekufuran mereka). Sesungguhnya Tuhanmu amat cepat azab seksaNya, dan sesungguhnya Dia juga Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani."
Surah Al-A'raf, Ayat 167

Mujahideen di Palestin adalah tentera-tentera Allah yang menggalas tugas mengazabkan kaum Yahudi hingga ke hari kiamat. Fardhu bagi gua dan semua umat Islam membantu saudara-saudara kita di Palestin menghancurkan kaum Yahudi dan orang-orang Musyrik. Ini adalah perintah Allah Taala yang sahlaku hingga ke hari kimat.

Tidakkah kita berfikir..??






Hakikatnya, kaum Yahudi dan sekutunya sentiasa hidup didalam ketakutan kerana janji AllahTaala terhadap mereka. Kaum Yahudi dicela secara jelas oleh Allah Taala.


"Maka setelah mereka berlaku sombong takbur (tidak mengambil indah) kepada apa yang telah dilarang mereka melakukannya, Kami katakan kepada mereka: “Jadilah kamu kera yang hina”.
Surah Al A'raf, Ayat 166.


Generasi Yahudi hari ini mempercayai mereka akan diazab dineraka untuk tempoh yang pendek. Kononnya mereka akan dikembalikan syurga selepas itu. Inilah kefasikan mereka yang akan dipikul hingga ke hari kiamat dan mereka akan diseksa dan di azab selama-lamanya di neraka.


"Maka mereka kemudiannya digantikan oleh keturunan-keturunan yang jahat yang mewarisi Kitab (Taurat). Mereka mengambil kebendaan yang hina di dunia ini sambil berkata: “Akan diampunkan kelak dosa kami” Padahal jika datang kepada mereka kebendaan yang hina seperti itu mereka akan mengambilnya lagi. Bukankah telah diambil perjanjian setia daripada mereka di dalam kitab Taurat bahawa mereka tidak memperkatakan terhadap Allah melainkan yang benar? Dan mereka pula telah mempelajari apa yang terkandung di dalamnya? Dan juga (mereka mengetahui bahawa) negeri akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Tidakkah kamu mahu mengerti?"

Surah Al-Araf, Ayat 169


ARKIB